Laatste weekjes...

6 juni 2017 - Grabouw, Zuid-Afrika

Vandaag had ik weer eens zin om een nieuwe blog te schrijven. Het was alweer eventjes geleden. De laatste weken zijn aangebroken en daardoor dus ook de stress!! Ons onderzoek verloopt niet heel soepeltjes, vooral omdat ons bed erg lekker ligt en het toch veel leuker is om op pad te gaan dan aan school werken. Toch zijn we bijna klaar en ook de opdrachten vanuit de HAN zijn zo goed als afgerond. Deze week hebben we met de kinderen een memorie achtergelaten op de voorkant van de school. Alle kinderen en leerkrachten van de school hebben hun hand gezet in de vogel en hopelijk als we ooit later terug komen, staat het er nog steeds..?! Volgende week gaan we een Dutch-day houden. Wat dat inhoudt? Nouja, oud-Hollandse spelletjes zoals spijkerpoepen, touwtrekken, snoephappen, zaklopen, enzovoorts. We moeten nog veel hiervoor regelen, maar kijken er naar uit.

Genoeg over stage. Hoe hebben we onze weekenden gespendeerd in dit mooie land. Natuurlijk kunnen we nooit stilzitten in het weekend in dit mooie land, dus we hebben weer mooie dingen mogen aanschouwen. Twee weken geleden zijn we om 04:00 ’s nachts opgestaan om Kaapstad te mogen bewonderen in het donker. Iets voor 06:00 begonnen we met de klim, zodat we de zonsondergang om 07:30 konden zien. Het was ontzettend gaaf om dit te doen. Ik twijfelde wel heel erg of ik dit kon in verband met nachtblindheid, maar dankzij mijn zaklamp ging het best goed. We hebben een paar prachtige foto’s gemaakt die je kunt bekijken op deze site. Ook zijn we die zondag naar Mzoli’s geweest en hebben lekker gebraaid. Dit is een erg populair ‘’restaurantje’’. Vooral omdat het in een township ligt. Eigenlijk kunnen wij niet zomaar de townships in, omdat dat te gevaarlijk is, maar hier is het prima te doen.

Ook zijn we heerlijk wezen stappen in Kaapstad. Er was een silent disco en ik heb nog nooit zo leuk gedanst. Je kon met de koptelefoon je eigen zender kiezen en iedereen danste een ander ritme. Leuk om te zien als je geen koptelefoon op hebt..! Die zondag zijn we lekker naar de Spa en (natuurlijk) het casino geweest om even bij te komen. Wat nog op mijn to-do-lijstje miste was uiteten bij Mama-Africa. Een restaurant in Longstreet waar typische Afrikaanse gerechten worden geserveerd en live-Afrikaanse muziek. We hebben nog veel meer leuke dingen gedaan zoals Stellenbosch, concert op school, hiken in Jonkershoek, Cango Caves in Oudtshoorn, chillen in Mosselbaai, etc.

Naast deze leuke dingen, moeten Derrek en ik ook maar eens gaan beginnen aan ons volgende avontuur: ‘’The big loop’’. Namibië, Botswana en Oost-Afrika komen in zicht en we moeten nog behoorlijk wat voorbereiden. Ik weet dus ook niet of dit mijn laatste blog is voordat we 35 dagen in the middle of nowhere zijn. Toch probeer ik op het einde van de reis hier nog een blog over te schrijven.

Ik zou zeggen, leun rustig achterover en bekijk de plaatjes maar eens. Hopelijk tot gauw allemaal en dan kan ik weer lekker pannekoeken eten :D

1. Huub en Gerlies:
    6 juni 2017
    Ja,ja lieverds, interessant om het allemaal te lezen. Maak wel mooie foto's op jullie big loop, dan kunnen we later ernog veel over horen en zien. Goed uit je doppertjes blijven kijken en ben voorzichtig.
    Veel groetjes van Gerlies en mij , en we kijken nu al uit naar jullie
    terugkomst.
  2. Karin:
    7 juni 2017
    Wauw. Hier zijn geen woorden meer voor. En wat een positiviteit straal je (jullie) uit naar de kinderen en andersom. Ik neem mijn petje af voor jullie.
    Tot gauw.
  3. Mama:
    8 juni 2017
    Leuk verhaal weer Niqi! Veel succes nog in je laatste stageweek en geniet enorm van de rondreis. We zullen jullie per dag volgen op een afstandje! Veel liefs
    P.s. Pannenkoekenmeel is al in huis!
  4. Magda en Gerrit Wolbrink:
    8 juni 2017
    Eindelijk je nieuwe en misschien wel laatste blog! Met weer interessante info over jullie
    grote avontuur. En als wij dan het schema zien van jullie 35-daagse trip dan hebben jullietot nu toe nog maar een klein stukkie gehad. Wat een reis nog te maken. Groots,
    indrukwekkend. Heb plezier, wees voorzichtig, mooie afronding van je stage en alle
    goeds vanuit Druten.
    Oma en Opa
  5. Angelique van son:
    8 juni 2017
    Wauw Danique wederom een mooi verslag! Ondertussen zit onze mop in Bali waar ze goed is aangekomen en de eerste indruk goed is. Genieten jullie nog ff van de laatste les week en voor daarna een geweldige reis toegewenst.
    geniet er maar lekker van.
    dikke kus van mij.
    xxx